לוגו איטום גגות
לוגו איטום גגות

המדריך להרחקת יונים מהגג

הרחקת יונים מהגג

יונים לא מפסיקות לשבת על גג הבית או הבניין? מהן השיטות היעילות להרחקת יונים מגגות? מהם הטיפים הטובים ביותר להרחקת יונים? 

אחד המקומות האהובים על יונים לרביצה הוא הגג. שם הן מרגישות בטוחות ומוגנות מפני בני אדם וחיות אחרות, אך לרוב הן מהוות מטרד לא קטן, גם על הגגות. את היונים ניתן לשמוע גם ממרחק, ובעיקר אם יש כמות של יונים, הדבר יכול להפוך למטרד רעש ולכלוך של צואת יונים. לעיתים קרובות יונים שאוהבות לשבת על הגגות יבחרו גם לקנן במקום המוגן והמרוחק, מתחת לדודי השמש ובנישות שונות על הגג. 

מדוע כדאי להרחיק את היונים במהירות? 

יונים לא הולכות לשום מקום, הן חיות בערים ומחפשות אחר מזון בכל זמן אפשרי. בחודשי האביב והקיץ הן מתחילות לקנן ולאחר בקיעת הגוזלים קשה מאוד להרחיקן כיוון שהדבר קשה מוסרית לרבים. העברה כזו דורשת מיומנות מיוחדת של בעלי מקצוע, וכדאי להימנע ממנה מלכתחילה אם הדבר אפשרי. הרחקת יונים מהגג מומלץ לבצע מיד כאשר מבחינים ביונים ויפה שעה אחת קודם. 

שיטות להרחקת יונים מהגג

ישנן שלוש שיטות עיקריות כיום להרחקת יונים, ובכל אחת מהן ניתן להשתמש בגגות, בהתאם למשטחי הגג השונים ולאפשרויות ההרחקה בהם.

רשתות – את הרשתות מומלץ להתקין באזורים תחומים כמו למשל נישות בנייה, כוכים או מתחת לדודי שמש וקולטי שמש בגג. הרשתות צריכות להיות מנירוסטה או ממונופיל, להם יש עמידות גבוהה במיוחד לשמש הישראלית והם גם חסינים מפני אש. ההתקנה יכולה להיות מאתגרת בגגות והיא מצריכה חיתוך מדויק על פי מידות של הרשת, קדיחת ווים ומתיחת הרשת כדי שזו לא תהפוך למלכודת מוות עבור היונים אלא פשוט תבצע את עבודתה ותרחיק אותם. 

דוקרנים – מדובר על קוצים עשויים פלסטיק, נירוסטה או מונופיל המחוברים יחד למשטח ומהווים מצע קוצני עליו יונים לא יכולות לנחות. הדוקרנים מתאימים למדרגות בניה, להתקנה על גבי מזגנים או מעקים מהם רוצים להרחיק את היונים. ההתקנה מבוצעת בהברגה או בהדבקה, תלוי באפשרויות המשטח עליו הם מותקנים. 

תרסיס – התרסיס מתנפח, מתייבש ונדבק לכל מצע והוא מתאים במיוחד לאזורים בהם אין אפשרות להתקין רשתות או דוקרנים על הגג. הוא יכול לשמש גם כפתרון אסתטי כיוון שהוא מגיע בכמה גוונים, והוא יכול למשל להיות מתאים לקצוות גג רעפים בו לא רוצים להתקין דוקרנים. המצע לא מאפשר ליונים לנחות עליו, ואם רוצים להסירו ניתן לעשות זאת בקלות רבה מבלי שיישארו כתמים על המשטח. 

להתקין לבד או עם בעל מקצוע? 

התקנת רשת, דוקרנים או ספריי נגד יונים בגגות אפשרית עם הכלים הנכונים והידע המתאים. עם זאת, לא מומלץ להסתכן בעבודות בגובה או להשקיע כספים בחומרים כאשר לא יודעים כיצד להתקין את המוצרים הללו. הם יכולים לא להיות יעילים במקרה הטוב ובמקרה הגרוע אף לגרום להרג היונים על הגג ובצורך בפינויים.

תכנים נוספים
השאירו פרטים ונחזור אליכם להצעת מחיר

תוכן עניינים