לוגו איטום גגות
לוגו איטום גגות

מהי השיטה הטובה לאיטום גגות? יצאנו לבדוק!

שיטה לאיטום גגות

אמנם פה זה לא אירופה והחורפים הישראליים די צנועים. עם זאת, כשהאיטום בגג מאיכות ירודה, לא צריך הרבה כדי לגרום לנזקים מקיפים לתשתיות הבית. כל עוד השמש זורחת ומזג האוויר חם ויבש, רובנו לא נקדיש מחשבה להיבט החשוב הזה בתחזוקת הבית. עם זאת, כשיגיע הגשם הראשון ונתחיל להבחין בטפטופים מהתקרה, כנראה שכבר יהיה מאוחר מדי. רגע לפני שהחורף הבא מגיע, זה הזמן להתחיל לדאוג כבר היום לאיטום גגות מקצועי ואיכותי. ישנן מגוון שיטות נפוצות כיום לאיטום הגג. כאן נסקור כמה מהיעילות והפופולריות ביותר ונבחן מה נדרש כדי להבטיח שנקבל עבודה בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

איטום גגות בחומרים ביטומניים

מעבר לעובדה שמדובר בשיטה הפופולרית ביותר, זוהי גם אחת השיטות הוותיקות ביותר. הזפת, שהינה חומר ביטומני, שימשה כבר בימי קדם כחומר איטום בתחום הבניין. המרקם הצמיגי שלה מאפשר לה להיצמד היטב לכל סדק ולחלחל לכל נקודה. התכונה הזו היא אידיאלית על מנת להבטיח אטימות אופטימלית. עם זאת, הזפת היא כבר מזמן לא פתרון האיטום הביטומני המתקדם ביותר. כיום, רוב אנשי המקצוע המתמחים באיטום גגות, ממליצים על איטום ביריעות ביטומניות. רצועות ייחודיות אלו, העשויות מתרכובת ביטומנית ייחודית, הן אלסטיות וקלות משקל. צוות האיטום שנבחר יניח את הרצועות כשהן צמודות זו לזו וחופפות מעט. לאחר שיכוסה כל הגג ברצועות, ייעשה שימוש במבער על מנת להתיך אותן זו לזו. כתוצאה מכך, מתקבל משטח אחיד ללא רווחים שמכסה את כל הגג מחומר דוחה מים שלא יאפשר לרטיבות לחלחל אל המבנה שלך.

מה חשוב לדעת על שיטות איטום ביטומניות?

על אף שרוב הספקים עובדים עם יריעות לבנות, המחזירות ביעילות את אור השמש ומונעות שחיקה, יש עדיין ספקים בלתי מיומנים המשתמשים ביריעות שחורות. רצועות אלו נשחקות מהר יותר ואינן מספקות איטום תרמי ראוי. כדי להבטיח שנקבל מענה אמין וארוך טווח, חשוב לוודא עם איש המקצוע שלך שנעשה שימוש ברצועות לבנות.

בנוסף, כדאי לדעת שהיריעות הביטומניות לא יתאימו לכל גג. כדי להבטיח אטימות מושלמת, חשוב שהגג יהיה בעל משטח אחיד. אם גג הבניין שלך מצויד במתקנים רבים – בין אם מדובר באנטנות, צלחות לוויין, פאנלים סולאריים או דודי מים, יש לוודא מול בעל המקצוע כי ניתן לבצע התקנה יעילה ואטומה גם עם המכשולים בדרך.

ככל שהחלטנו ללכת על הפתרון הזול עם זיפות גג מסורתי, חשוב לוודא שאיש המקצוע שלך יוכל להניח שכבת סיד מעל הזפת לאחר העבודה. הצבע הלבן ידחה את אור השמש ויאריך משמעותית את חיי האיטום.

איטום גגות בחומרים פוליאוריתניים ואקריליים

לצד השיטות הביטומניות, זמין בשוק מגוון רחב של חומרים אקריליים וחומרים פוליאוריתניים. על אף שמדובר בחומרים בעלי בסיס כימי שונה, עקרון העבודה עמם דומה מאוד. את שני הסוגים הללו נוכל למצוא בכל חנות והם בעלי תכונות אלסטיות וצמיגיות המבטיחות עמידות גבוהה ויכולת להיכנס לכל חריץ קטן בגג. עם זאת, כדי ליישם אותם על הגג שלנו נזדקק לרוב לציוד התזה ייעודי. בעזרת מכשיר הריסוס, ניתן להגיע לכל נקודה בגג ולהבטיח שהאיטום חודר היטב לכל מוקד דליפה פוטנציאלי.

מה חשוב לדעת על שיטות איטום אקריליות ופוליאוריתניות?

לפני שנקבל כל החלטה, חשוב שנבחן היטב באיזה חומר נעשה שימוש בעבר. ישנו טווח רחב של משפחות חומרי איטום וכל אחת מהן תעבוד היטב רק עם חומרים מהמשפחה שלה. שימוש בחומר שונה עלול לגרום לתגובות שונות ולפגוע באיכות האיטום. בנוסף, האיטום מונע חדירת נוזלים למבנה, אך חשוב לדעת שהוא אינו מתמודד היטב עם הצטברות נוזלים. לכן, אם החלטנו ללכת על חומרי איטום מסוג זה, חשוב שנוודא שפתרונות הניקוז עובדים היטב.

אז באיזו שיטה מומלץ לבחור?

בסופו של יום, כפי שראינו, כל אחת מהשיטות מביאה עמה יתרונות וחסרונות. אם הגג שלך מכיל כמות רבה של מתקנים וציוד, ייתכן שהיריעות הביטומניות לא יוכלו לספק לך פתרון שלם. בעוד שהזיפות זול וקל ליישום, הוא בעל חיים קצרים יחסית. החומרים הפוליאוריתניים והאקריליים יעילים למדי, אך אם נעשה לפני כן איטום ביריעות ובזפת, הוא עלול לספק לנו תוצאות חלקיות בלבד. כיום נמצאים בפיתוח חומרים עמידים ורב תכליתיים יותר, אך עשויים לעבור שנים עד שיהיו זמינים בשוק. הדרך היעילה ביותר להבטיח שאנו מבצעים את שיטת האיטום האידיאלית לגג שלנו, היא להיוועץ באיש מקצוע.

המומחה הנכון יכול לעשות את כל ההבדל

חשוב שנזכור, הנזקים שעלולים להיגרם מגג שאינו אטום כהלכה אינם מתחילים ונגמרים רק בטפטוף קל מהתקרה. מנזקים לטיח ועד לנזקי חשמל ומבנה חמורים, נזילות הן צרה שקשה מאוד להיפטר ממנה ועדיף להימנע ממנה מלכתחילה. איש מקצוע המתמחה בתחום האיטום, בעל ניסיון רב שנים והכשרה מקצועית ואמינה יוכל לסייע לך לזהות את המאפיינים של הגג שלך ולייעד עבורו את השיטה הטובה ביותר. את מה שנשקיע בספק שנבחר, נקבל בחזרה שוב ושוב כשנוכל להעביר חורפים רבים בראש שקט.

תכנים נוספים
השאירו פרטים ונחזור אליכם להצעת מחיר

תוכן עניינים